יום רביעי, 22 ביוני 2016

ראש בראש | שמפו יבש

עם עלייתו ארצה של המותג 'בטיסט', גילה הקהל הישראלי את נפלאות השמפו היבש וכולן רצו לרכוש. הביקוש למוצר גדל ולפתע הוצף השוק המקומי בשמפואים של שלל מותגים וחברות בטווחי מחירים שונים, חלקם טובים יותר וחלקם פחות. בחרתי להתמקד היום בשני המותגים הכי מדוברים כרגע, בטיסט ואמיקה. 
אך תחילה, כיצד החל הרומן שלי עם המוצר הכה מדובר הזה ומה תפקידו?



את השמפו היבש הכרתי לראשונה כשגרתי באנגליה. חברותיי הבריטיות לספסל הלימודים היו לקוחות נאמנות של המוצר. אני לא הבנתי את ההייפ וחשבתי לתומי שהרבה יותר קל ונקי פשוט לחפוף את השיער. היום, אחרי התנסות ארוכה עם הספריי הנפלא הזה, אני חושבת שהשם של המוצר והגדרתו כ'שמפו' עושה לו עוול ומפספסת את מטרתו העיקרית.
אז בואו נעשה קצת סדר. האם השמפו היבש מחליף חפיפה? לא. האם הוא מנקה את השיער והקרקפת? לא. ההפך הגמור.
אז מה כן? מטרתו של המוצר היא לנטרל את השמנוניות של השיער באזור הקרקפת, זו שגורמת לשיער השופע שלנו להיראות כמו סמרטוט עצוב, ובכך להאריך את הטווח בין החפיפות.
למה בעצם לא לחפוף כל יום? מחקרים בתקופה האחרונה הוכיחו שחפיפה יומיומית מסלקת מהשיער שומן טבעי ויכולה להפוך אותו ליבש, מה שגורם לקרקפת לייצר אפילו יותר שומן, שגורם לנו לחפוף לעיתים קרובות יותר, וחוזר חלילה.

אם נשים את הסיבות המדעיות בצד, עבורי השמפו היבש מספק פיתרון מהיר (ומעולה!) כאשר אני ממהרת לצאת מהבית ועדיין רוצה שהשיער שלי יראה מצויין, למרות שאין לי ממש זמן להשקיע בו.
לא פעם קרה לי שחזרתי ממשמרת ערב ארוכה עם שיער שנחפף אתמול, והייתי צריכה לעבור זריז לבגדי ערב כי חברות שלי כבר חיכו לי למטה, מוכנות לצאת לבילוי (יש לי היסטוריה כידועה לשמצה בתור אחת שתמיד מחכים לה באוטו..)
זה הרגע בו אני מחליפה לשמלה יפה, חוטפת את הקלאץ' וזורקת לתוכו מסקרה ושפתון דומיננטי, שימרחו כבר בדרך. ומה עם השיער? הוא כבר מפונפן ומסולסל למשעי מיום האתמול, אבל מאורעות היום עשו את שלהם, השורשים שמנונים, והשיער שקרוב לקרקפת נראה חסר חיים. 
פה נכנס למשחק השמפו היבש. אם נקביל זאת לעולם האיפור, הפורמולה שלו מדמה פעולה של פודרה. החלקיקים שבו סופחים את השמנוניות ומעניקים טקסטורה לשיער. זה מספק לי סוג של פתרון קסם לאותו הרגע ומחזיר את הנפח המיוחל של שיער חפוף ב-2 דקות.
כשאחזור הביתה בלילה כבר אוכל לחפוף את השיער ברוגע.



מה שהכי אהבתי בשמפו זה שהוא מאריך את הזמן שאני יכולה למשוך בין החפיפות, כך שהתדירות שהשיער שלי נחשף לחום קטנה יותר מבעבר. 
מי שנוטה להשתמש במכשירים חשמליים לעיצוב השיער, יודע איזה נזק הם עושים. אבל זה ממכר ובשלב מסויים אין דרך חזרה.
מאז שהתחלתי להשתמש בשמפו היבש, אני יכולה להרשות לעצמי להנות מהפן עוד יום. אם פעם הייתי משתמשת בפן או מחליק בתדירות של יום כן- יום לא, הרי שכיום זה קורה פעם ב-3 ימים לכל היותר.  
איך משתמשים? ה'שמפו' מגיע בצורת ספריי. מרימים קצת את השיער כדי לחשוף את הקרקפת, ומרססים את הספריי במרחק של כ-20 ס"מ מהקרקפת, כדי שהחומר יתפזר בצורה שווה. אני אוהבת לעשות שביל באמצע השיער, ולרסס לכיוונו ואז לעשות עוד שביל במרחק של כ-3 ס"מ ממנו, שוב לרסס, וחוזר חלילה. 3-4 שבילים לכל צד מספיקים לי. אני ממליצה לתת לחומר כמה דקות 'לעשות את שלו' לפני שמסרקים את השיער.

ועכשיו להשוואה- השמפו היבש של בטיסט מול השמפו היבש של אמיקה, ראש בראש. ושהשמפו הטוב ביותר ינצח!



BATISTE


זהו השמפו היבש הראשון שיצא לי לנסות. השתמשתי בו תקופה ארוכה ואפשר לומר שדיי נהניתי ממנו. יש לחברת בטיסט ליין שלם של מוצרים המיועדים לסוגי שיער שונים. שמפו לשיער כהה או בהיר, שמפו לאקסטרה נפח, שמפו בריחות שונים. המבחר גדול והאריזות צבעוניות ושמחות.
המוצר עצמו עושה את העבודה ומעניק לשיער נפח מרשים. אך החומר מורגש על הקרקפת וגורם לה להרגיש אף מלוכלכת יותר.  מה גם שהחומר עצמו בעל צבע. ברוב הליין מדובר בצבע לבן שנראה על השיער וצריך לנער היטב ולהספיג כדי שהוא יעלם.

אני אוהבת להשתמש בבטיסט כשאני יוצאת לאירוע ואני רוצה מקסימום נפח, ופחות חשובה לי הנוחות. כמו כן, אני מוצאת אותו מצויין לשימוש כשעושים תסרוקות או צמות, כי הוא מעניק לשיער טקסטורה ו'גוף' וכך השיער מרגיש עבה יותר וקל לעיצוב.
הבקבוקים של בטיסט מגיעים גם בגודל נסיעות קומפקטי וחמוד. הכי כיף לזרוק בתיק.
מחיר: 26 ש"ח ל-200 מ"ל
ניתן להשיג: בסניפי הסופר-פארם




AMIKA

מהרגע שגיליתי את השמפו היבש של אמיקה נדהמתי מכמה שהוא מרגיש קליל ו'טבעי' לעומת הבטיסט. השמפו מבוסס על עמילן אורז טבעי הסופג את השמנים, וזה יתרונו על מוצרים אחרים זולים יותר שמכילים טלק ואלומיניום שאינם נחשבים בריאים לקרקפת.
מהר מאוד המוצר הנהדר הזה הפך לפייבוריט שלי בגזרת השמפואים היבשים, במיוחד לשימוש יום יומי, כאשר אני רוצה לנטרל שמנוניות ולא מחפשת נפח יוצא דופן.
החומר נספג בקלות בשיער ואין את התחושה הכבדה של הביטסט. התחושה כה נוחה על הקרקפת שאפשר בקלות לשכוח ששמת שמפו יבש. 
מאוד שמחתי לגלות שהצבע שלו שקוף והוא לא משאיר גוון לבן בשיער.
לעובדה שהמוצר פחות אגרסיבי מחברו יש גם חסרון- אפקט הנפח פחות מורגש ואם את מחפשת להעניק לשיער דק ודליל טקסטורה, הבטיסט עדיף.
מחיר: 99 ש"ח ל-233 מ"ל
ניתן להשיג כאן
• • •

אם לסכם, מחירו של השמפו של בטיסט הוא רבע ממחירו של השמפו של אמיקה, והכמות שלהם כמעט זהה (200 מ"ל לבטיסט מול 233 מ"ל לאמיקה) אבל הביצועים של האמיקה טובים יותר לדעתי. מפה זה עניין של שיקולי עצמי, האם כדאי לך להשקיע את הסכום כדי קבל מוצר איכותי יותר או שאת מסתפקת בחברו הזול והנגיש שבשורה התחתונה גם עושה את העבודה מצויין.
שתפי אותי בתגובות באיזה שמפו יבש יצא לך להשתמש והאם את מתחברת לטרנד?


גילוי נאות: חלק מהמוצרים התקבלו לסקירה
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 תגובות:

  1. אני ממש אוהבת את השמפו של אמיקה!
    נגמר לי לפני איזה חודש
    חייבת לקנות עוד אחד

    השבמחק
  2. פוסט מעולה ואינפורמטיבי :)

    השבמחק